Mobility Blog

Бъдещето на автопарковете е в автономността, свързаността, електрифицирането и споделянето

Бъдещето на автопарковете е в автономността, свързаността, електрифицирането и споделянето

Темпът на иновациите става все по-бърз в автомобилната индустрия, а новите технологии и модели за управление на автопарка обещават значителни промени за много мениджъри на автопаркове

Автомобилната индустрия се променя бързо под влиянието на външни сили, които ще променят начина, по който професионалистите в сферата на автопарковете и собствениците на бизнеси управляват автомобилите и водачите. С технологичния напредък и човешката изобретателност, в идните години и десетилетия, ще станем свидетели на широкото разпространение на нови идеи и методи, които доскоро сме смятали, че ще видим в далечно бъдеще.

Нека погледнем отблизо как автономността, свързаността, електрифицирането и споделянето ще променят разбирането и концепцията за автопарковете и ролята на мениджъра автопарк.

1. Автономност

Самозадвижващите се автомобили все още не са често срещани по градските улици, но идват. Всъщност в голяма степен, те вече са тук – и не само под формата на няколкото модела с налични функции „автопилот“. Технологии, създадени да сканират пътя пред автомобила и да уведомяват и помагат на водачите да избягват сблъсъци и непланирани отклонения от платното, вече излязоха извън премиалните марки и виждаме на масовия пазар.

В търсене на решение на разнообразието от регулации по отношение на тестването на автономни автомобили в САЩ, законодателите там представиха AV START akt. Той бе приет от Камарата на представителите с подкрепата на двете партии през септември 2017 г., но срещна съпротива в Сената. Аргументите „против“ са свързани основно с безопасността. Но индустриални групи изразиха притеснение от това, че водачите на автомобили ще бъдат масово заместени.

Последиците за автопарковете са ясни: колкото по-съвършени стават технологиите за автономно шофиране, толкова по-малко километри ще бъдат в ръцете на хора и съответно толкова по-малък ще е шансът за човешка грешка. Инвестициите в автономни и полуавтономни автомобили трябва да подобри безопасността на автопарка и да редуцира разходите за сблъсъци и щети.

С напредването на технологиите, се появиха много въпроси, които все още стоят без отговор. Ще бъде ли по-висока цената за придобиване на автономните автомобили? Намаленият риск ще намали ли и цената на застраховките Гражданска отговорност? Регулациите и инфраструктурата ще се развият ли, за да станат адекватни на новото?

Каквито и да са отговорите на тези въпроси, едно е сигурно: автопарковете ще се изправят пред нуждата да ги приемат и да се адаптират.

2. Свързаност

Телематиката помага да се развива тенденцията за повече свързани автомобили в автопарковете. Наблюдението чрез вградени технологии на локациите, скоростта и рисковото поведение на пътя, като например внезапни ускорявания и спирания, може да генерира богати бази данни, които да служат за основа на прогнозни анализи.

Ключовите изводи са безопасност, спазване на правилата и нови възможности. Модерният анализ на данни може да помогне на мениджърите на автопаркове да идентифицират рисковото поведение на пътя и да разработват специални обучителни програми за безопасност, насочени към индивидуалните водачи. Електронните устройства за регистриране могат да проследяват отработваните часове и изминатите километри, като намалят или елиминират натоварването върху служителите. Продуктивността може да бъде увеличена още повече с нови приложения за мобилни телефони, предназначени за водачите.

3. Електрифициране

Електрическите автомобили са тук от десетилетия, но никога досега не са били толкова широкодостъпни на толкова много пазари. Настъпването на електрифицираните автомобили е очевидно след серията от анонси от производителите и правителствата, които показват преминаването към алтернативни източници на енергия при дистанциране от бензина и дизела.

Само през изминалата година, Форд и Волво, както и други производители, обявиха плановете си да разширят портфолиото си от задвижвани от електричество автомобили; Волво отиде дори крачка по-напред, като обяви електрически мотор – самостоятелно или като част от хибрид, който комбинира петролно гориво и електричество – който ще бъде монтиран във всеки автомобил, който компанията произвежда от 2019 г. насетне. На правителствено ниво, Норвегия обяви, че всички задвижвани с петрол автомобили ще бъдат забранени по нейните улици до 2025 г.

4. Споделяне

Моделът за споделяне на автомобили се разви, за да високоефективни, автоматизирани системи, които не изискват хартия. Тези високи технологии са добре приети сред компании, които искат на максимизират оползотворяването. В отговор на увеличаващата се популярност на споделените автопаркове, доставчиците на услуги предлагат автоматизирани системи без хартия, които използват карти за достъп или смартфони, които улесняват вземането и връщането на автомобилите.

Споделянето на пътувания (ride-sharing), транспортът по поръчка (ride-hailing), както и споделянето на автомобил (car pooling), намаляват нуждата от персонални автомобили за лични цели и наети автомобили за бизнес пътуванията. Като придобиват по-малко автомобили, които се шофират, само когато служителите имат необходимост от тях, организациите спестяват пари и осигуряват автомобили, които отговарят на нуждите и се връщат в централна локация, където може да бъдат почистени и обслужени. Управляван правилно, споделеният автопарк може да бъде ефективно допълнение към лизинга и собствените коли като част от цялостния план за фирмени атвомобили.

Концепцията за автопарковете и автомобилната индустрия се променят бързо, а рисковете за мениджърите автопарк намаляват. Експертите по автопаркове от АЛД Аутомотив. Свържете се с нас, за да обсъдим как партньорството ни по отношение на оперативни лизинг и управлението на автопарка може да бъде от огромна полза за постигане на бизнес целите Ви.

Интересно Ви е да научите повече за промените в услугите за мобилност? Вижте повече в нашето специално изследване „Иновации в сферата на услугите за мобилност“