Mobility Blog

Електрически автомобили 2020-2021

Електрически автомобили 2020-2021

Очакваме, че 2020 г. ще бъде годината на големия взрив за електрическите автомобили, както при предлагането, така и при търсенето.

Към този момент никой не се съмнява в предимствата на електрическия автомобил за градска мобилност. Все повече шофьори обаче искат кола, която им позволява да пътуват удобно и извън града.

Увеличаването на капацитета на батериите на автомобилите на пазара, и увеличаването броя наточките за зареждане постепенно стимулират растежа на пазара на електрически автомобили, не само заради политиките за борба със замърсяването, които се прилагат в много европейски градове.

Избрахме единадесетте електрически автомобила, които ще имат громна роля през 2020 и 2021 г. предвид предстоящото им пускане на пазара или заради капацитета и предстаянето им.

Nissan Leaf

Току-що Nissan пусна нова конфигурация от второ поколение на най-популярния си електрически модел, с по-голяма, по-мощна батерия. Въпреки че опциите с 40 кВтч батерия и 270 км автономия все още се продават, новата версия - Leaf e +, предлага батерия с 62 кВтч и 385 км автономия.

Презареждането на Leaf с повече функционалности се извършва със зарядно устройство с мощност 6,6 кВт, въпреки че има 50 кВт връзка за бързо зареждане, което може да зареди до 80% от батерията за около 40 минути. Разбира се, най-мощната версия обещава по-бързо презареждане, тъй като тя може да бъде свързана със зарядно устройство със 100 кВт, въпреки че батериите й във всички случаи са с въздушно охлаждане, което ограничава интензивното използване на автомобила.

Peugeot e-2008

Новото поколение на Peugeot 2008 получава модулната платформа CMP, нараства и в размер - както и багажника му, който достига 434 литра. Автомобилът идва и с променен външен вид, за да прилича много повече на по-големия си брат - 3008.

Електрическата му версия -  e-2008, има мощност от 136 к.с. и достига максимална скорост от 150 км / ч в режим на шофиране Спорт. В допълнение, той е способен да измине до 310 км с едно зареждане благодарение на батерията си от 50 кВтч.

Skoda Citigo and iV

 

На базата на известния модел с ДВГ, чешката марка е разработила електрически автомобил, който споделя двигателя със Seat Mii Electric, с пробег от 265 км. Батерията му е разположена под пода на автомобила и е с капацитет от 36,8 кВтч, докато моделът с ДВГ развива 83 к.с. и 210 Нм въртящ момент, достатъчен да гарантира ускорение от 0 до 100 км / ч за 12,5 секунди.

За да го заредите, можете да използвате конвенционален щепсел, Wallbox или бърза зарядна станция от 40 кВт, която ще ви позволи да достигнете 80% заряд само за един час. Въпреки че цената все още не е потвърдена, се изчислява, че моделът ще бъде в продажба през втората половина на 2020 година.

Opel Corsa-e

Шестото поколение на градския автомобил на немската марка се откроява особено с наличието на 100% електрическа версия, с двигател, който развива 136 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, с едностепенна трансмисия. Този модел разполага с с 50 кВтч литиево-йонна батерия, достатъчна за хомологизиране на електрически обкоято позволява пробег от до 330 км според цикъла на WLTP.

Тази батерия може да бъде заредена до 80% само за 30 минути на станция за бързо зареждане, а пълното презареждане в трифазна точка от 11 кВт итнема около пет часа. Физически единствената разлика в сравнение с версиите с ДВГ е от по-малкия капацитет на багажника му - от 309 литра при автомобила с ДВГ, на 267 литра при електрическия модел.

Hyundai Ioniq EV

 

Този модел на корейската марка беше първият, който предложи три еко-маркирани задвижващи системи: хибридна -ECO-, plug-in хибридна и чисто електрическа -ZERO-. Те са изградени на една и съща платформа, с много подобен външен вид с изключение на електрическата версия.

През 2019 г. 100% електрическата версия беше обновена с подобрения, които й позволиха да увеличи мощността от 120 на 136 к.с., а автономността - от 280 на 311 км според цикъла на WLTP. В допълнение, автомобилът увеличи мощността си на зареждане от 6,6 кВт на 7,2 кВт, което му позволява да презареди 80% от батерията за по-малко от час, свързан към точка със 100 кВт. Батериите идват с гаранция от 8 години или 200 000 км.

Honda e

 

Малкият модел на японската марка беше представен на последното автомобилно изложение във Франкфурт през септември 2019 г.. Това е градски модел с ретро дизайн - първият 100% електрически модел на Honda, пуснат на пазара в Европа. Той ще се предлага с електрическа механика със 100 кВт и 113 кВт - еквивалентна съответно на 136 и 154 к.с и автономност, достигаща до 200 км.

Интериорът му е много впечатляващ, благодарение на табло с 12,3-инчов LCD екран. Освен това водачът може да контролира функциите си от мобилния телефон чрез приложението My Honda +, което ще позволи телефонът да се използва като ключ, да се проверява зарядът на батериите, да се активира климатикът и т.н.

Seat el-Born

Компактният електрически модел на испанската марка се очаква в средата на 2020 г. и ще споделя шаси и множество механични елементи със своя „голям брат“, Volkswagen ID.3.

Той е разработен на базата MEB за електрически автомобили от групата VAG и ще се захранва от електрически механика с мощност 204 к.с., захранвана от батерии с мощност 62 кВтч. Той ще може да ускорява от 0 до 100 км / ч за 7,5 секунди и да предложи пробег от 420 км.

Audi e-tron

Това е първият напълно електрически модел на германския производител. Този SUV е по средата между Q5 и Q7 - дълъг 4,90 м, широк 1,93 м и висок 1,61 м, с междуосие 2,92 м, което му позволява да предложи пет места вътре и 660 литра обем за багаж, разпределени между 600-те в задния багажник и допълнителни 60 под предния капак.

Този модел, който започна своя търговски живот в края на 2018 г., разполага с два електродвигателя, които предлагат комбинирана мощност от 300 кВт (еквивалентна на 408 к.с.) и до 664 Нм въртящ момент, към които е добавена батерия с мощност 95 кВтч. Благодарение на това автомобилът е в състояние да ускори от 0 до 100 км / ч само за 5,7 секунди, докато максималната му скорост е ограничена по електронен път до 200 км / ч.

Jaguar I-Pace

Чист, интелигентен и безопасен, I-PACE осигурява устойчиво представяне на спортерн автомобил, технология на изкуствен интелект от ново поколение (AI) и практичността на пет местен SUV.

Jaguar I-pace е най-доброто в своя клас по отношение на ускорение и пробег. С най-съвременната литиево-йонна батерия I-PACE осигурява пробег от 470 км (WLTP цикъл). Собствениците ще могат да разчита на зареждане на батерията 0-80% само за 40 минути с помощта на бързо зареждане с постоянен ток (100kW). Шофьорите на I-PACE се радват на страхотните характеристики на задвижването на всички колела от от два синхронни електрически мотора, които генерират 400 к.с. и 696 Нм въртящ момент. И ускорявта от 0 до 100 км / ч само за 4,8 секунди.

Няма да има нищо друго на пътя, което да изглежда или да дава усещането при шофиране, което получавате с Jaguar I-PACE. Той е проектиран така, че да се възползва максимално от интелигентното електрическо задвижване и да увеличи максимално потенциала на виизята.

Изцяло електрическият Jaguar I-PACE постигна историвески успех, като спечели най-престижните автомобилни награди - World Car of the Year, World Car Design of the Year и European Car of the year.

Mercedes-Benz EQC

Немската марка искаше да дебютира в сегмента на електрическите автомобили със SUV, в случая с дължина 4,76 м, така че заема място в гамата на звездната марка между сегашните GLC и GLE.

Този модел е разработен със задвижване на всички колела, благодарение на включването на електромотор на всяка ос, който развива мощност от 300 кВт, еквивалентна на 408 к.с., и въртящ момент от 760 Нм. Тази комбинация му позволява да достигне максимална скорост от 180 км / ч и да ускори от 0 до 100 км / ч за 5,7 секунди. Потвърдената му автономия е 450 км, а колата предлага пет режима на шофиране: Comfort, Eco, Max Range, Sport и Individual.

Mazda MX-30

Той има размери, много подобни на тези на CX-30, и се очаква да бъде в продажба в средата на 2020 г., въпреки че вече са приети резервации.

При екстериора прави впечатление по липсата на B-стълб и за задните врати със задно отваряне, вдъхновени от Mazda RX-8, който се продаваше между 2002 и 2012 г. Този SUV се задвижва от електромотор със 141 к.с. e-SKYACTIV с литиево-йонни батерии, разработени от Panasonic, с капацитет 35,5 кВтч.

MX-30 ще приема натоварвания с променлив ток с мощност до 6,6 кВтч, така че може да бъде напълно заредена само за 5 часа. Декларираната му автономия е 200 км.

Свържете се с АЛД Аутомотив - експертът в оперативния лизинг на автомобили, за да обсъдите възможностите да интегрирате електрически автомобили във фирмения автопарк.

Наясно ли сте с концепцията на оперативния лизинг? Всичко, което трябва да знаете, можете да видите тук