Mobility Blog

Нуждаете се от Plug-in хибриди (PHEV), но Ви трябва и адаптирана политика за автопарка

Нуждаете се от Plug-in хибриди (PHEV), но Ви трябва и адаптирана политика за автопарка

Включването на Plug-in хибриди (PHEV) във Вашия автопарк може да бъде съществена стъпка по пътя към електрификацията на автомобилите в компанията - при условие, че сте наясно с основните изисквания и принципи

Днес броят на електрическите автомобили на европейския пазар не е много висок, но безспорно трябва да нарасне драстично, ако страните искат да постигнат глобалните цели за намаляване на въглеродните емисии. Напълно електрическите автомобили не може да бъдат универсалното решение, докато пробегът на наличните модели остава ограничен, а зарядните станции все още са малко и дори недостатъчно в някои части на Европа.

„Преходът към автопарк с ниски емисии като цяло разчита на диференциран подход“, каза Стефан Рени, Ръководител Корпоративната социална отговорност на АЛД. „Няма изведнъж да преминем от почти 100% дизелов автопарк към автопарк, задвижван от електрически батерии на 100%. По време на прехода от автомобили с двигател с вътрешно горен (ДВГ) към електрифицирани коли, който ще продължи поне в следващите 10 години, ще стои по-скоро въпросът за правилния избор за разпределяне на автопарка според вида задвижване."

Защо преминаването към Plug-in хибриди е добра идея?

  • Plug-in хибридите подготвят водачите за прехода към изцяло електрически автомобили, което им позволява да се запознаят с технологията.
  • Plug-in хибридите може да помогнат да се постигнат целите за емисии на CO2 при автопарковете.
  • Plug-in хибридите вероятно няма да бъдат засегнати от съществуващите или бъдещите забрани за движение в градска среда.
  • Plug-in хибридите може да намалят TCO благодарение на намаляването на разходите за гориво и благоприятното данъчно облагане в някои страни.

Plug-in хибридите са различни

„Ако не сте въвели правилна политика за използването на plug-in хибриди, те могат да се превърнат в истинска катастрофа“, предупреди г-н Рени.

Plug-in хибридът има електрическо задвижване, захранвано от батерия, и двигател с вътрешно горене, който се включва след изчерпването на заряда на батерията. „Ако автомобилът работи с ДВГ през цялото време, тъй като водачът не зарежда батерията, средният разход на гориво всъщност може да бъде по-висок от този на сравним автомобил само с ДВГ“, обясни г-н Рени.

Този краен случай подчертава значението на обучението на водачите - ключово важно за това те да са наясно с процесите и логиката на Plug-in хибридната технология, и да бъдат ангажирани да зареждат правилно автомобила си.

„За съжаление в момента виждаме много компании, които решават да изберат PHEV, само за да се възползват от данъчните облекчения. Когато тази причина се превърне в основен двигател на прехода към автопарк с алтернативно задвижване, тогава ефектът върху цялостния TCO може да бъде значително увеличение “, отбелязва Бенджамин Хуве, старши консултант, EV Expert.

Освен това, ако се очаква шофьорите да зареждат правилно своя PHEV, те също се нуждаят от лесен достъп до зарядни станции, поне в офиса, а също и у дома.

Профилиране на водачите

Оптималното използване на автомобилите включва и правилната преценка те да се предоставят на водачи с подходящ профил за управление на PHEV. „Водачите трябва да могат да изпълняват ежедневните си пътувания до работното място с електрическия мотор на колата и да превключват на ДВГ само за пътувания през уикенда или на почивка“, каза г-н Рени.

Телематиката е полезен инструмент за разбиране динамиката на използване на автомобила от всеки водач. Картографирането на шофьорите позволява на мениджъритена автопаркове да предоставят на всеки водач превозното средство със задвижване, което отговаря на техните нужди - и това може да означава, че водачите с подобна позиция в компанията може да имат достъп до изцяло различни автомобили.

 „Най-лошото, което можете да направите, е да навлезете в полето на електрифицираните автомобили неподготвени, само за да поставите отметка в квадратчето“, каза г-н Рени.

„Ако дадете PHEV в ръцете на някой, който не отговаря на критериите, без нужната дисциплина на зареждане и шофиране, уравнението няма да сработи. Но ако се подготвите добре, включването на PHEV във вашия автопарк може да бъде много разумен ход. "

Разберете как АЛД Аутомотив може да ви помогне да включите PHEV към вашия автопарк.

Свържете се с нас, за да проучим възможностите заедно.