Mobility Blog

Оптимизация на енергията в три лесни стъпки

Оптимизация на енергията в три лесни стъпки

Всички ние видяхме как тази година поне три важни процеса се комбинираха и освен всички останали ефекти, резултираха в криза с енергията в световен мащаб. Руската инвазия в Украйна, която прераснa във война, ембаргото върху петрола и газта, наложено върху Русия от много западни държави, и фактът, че повечето стоки са деноминирани заради необичайно силния щатски долар, повлияха на цените. Последствията за мениджърите на автопаркове са значителни и ситуацията не изглежда да се промени в близкото бъдеще. Кризата с енергията има важни последици и в нашия сектор и по–конкретно – при калкулацията на общата цена на притежание. Прогнозите не обещават значително подобрение и през 2023 г. – в такъв случай какво можете да направите, за да компенсирате ефектите от кризата? По-долу ви представяме три конкретни посоки, които ще ви помогнат да оптимизирате енергията за автопарка: избор на автомобили, фокус върху обслужването и проследяване на поведението на водачите.

Избор на автомобил

Независимо дали в момента използвате автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) или изцяло електрически, изборът на правилната кола е ключов за подобряването на енергийната ефективност. В АЛД Аутомотив можем да предоставим подбрани специално за вас предложения за ефективни модели, които да помогнат за намаляване на разходите до 15%. Вземаме под внимание широк набор от фактори, за да предоставим сравними модели в търсения от вас сегмент, които да посрещнат точните ви нужди.

В този контекст много внимателно трябва да се избират и плъг-ин хибридните автомобили (PHEV). В случай, че водачите не ги използват правилно, PHEV може да доведат до значителни разходи. В идеалния случай електрическият пробег (обикновено между 40 и 100 км) би трябвало да покрие всички бизнес пътувания. При това положение автомобилът трябва да се зарежда през нощта и следователно е необходима цялостна промяна в поведението на шофьора – създаване на навици за зареждане и ползване на електрическата енергия. В случай, че тези изисквания не се спазват, водачите е възможно да харчат 3 до 4 пъти повече гориво от посоченото от производителя – когато електрическият заряд е изчерпан и автомобилът използва бензин за гориво.

Нашият каталог с електрически автомобили дава всички нужни подробности за наличните модели по отношение на пробега и енергийната ефективност. В светлината на интеграцията на електрифицирани автомобили в корпоративния автопарк, силно препоръчваме да преразгледате политиката за фирмени автомобили, за да адаптирате съобразно нуждите.

Обслужване

Обслужването на автомобила е друг ключов фактор в осигуряването на ефективността на автопарка и намаляването на разходите. Дори малките промени в поведението на шофьора (за които помагат активна комуникация и специфични обучения) могат да доведат до важни подобрения. Оптималните стратегии може да включват от наблюдение на налягането в гумите (което спомага също и за безопасността, издръжливостта на гумите, и подобрява работата на спирачната система) до обслужване на двигателя според изискванията на производителя, с цел по-добра ефективност на горивото. Планирането на обслужването, базирано на данни, събрани от бордовата телематика, също може да помогне за адаптиране на графика съобразно реалния пробег.

Проследяване на поведението на водачите

Със сигурност наблюдението на поведението на шофьорите е изключително важно за мениджърите на автопарка в посока оптимизиране на ефективността. Основен фактор и тук остава зареждането, което може да има огромно влияние върху разходите при електрифицираните автомобили. В някои случаи цените може да варират например между 0,10 евро до над 0,30 евро за киловат за МПС при зареждане у дома. При зареждане на автомобила на бързи зарядни станции по пътища и магистрали цената може да достигне и до 1,00 евро за киловат – огромна разлика, особено в дългосрочен мащаб. Ето защо ключов момент в политиката за автопарка е това водачите да бъдат насърчавани да зареждат автомобилите си у дома или на  работното място. По-крайните мерки може да включват ограничаване на зареждането в обществената инфраструктура за електрическите автомобили или ограничаване на броя на зарежданията с конвенционално гориво за водачите на хибриди, така че те да бъдат стимулирани да използват електрическия заряд на колата.

Цялостната актуализация на политиката за автопарка с цел всеки един водач да кара автомобил, който е най-подходящ за неговата ситуация, е друг – по-глобален подход. Комбинацията с онлайн обучения с фокус върху оптималните стилове на шофиране и зареждане би била от голяма полза. С помощта на телематиката дори може да се установи конкретния стил на шофиране на водача и при нужда да се обмисли дипломатичен начин за обратна връзка и корекция на елементите на „агресивно шофиране“ – негативни в различни посоки, включително сигурност на пътя, но и значително увеличени разходи по автомобила за енергия/ гориво, консумативи и т.н. 

Ето как изборът на автомобил, добре планираното обслужване и наблюдението на поведението и навиците на водачите може да помогнат значително за оптимизирането на разходите по фирмения автопарк.

АЛД Аутомотив ще бъде близо до вас на всяка стъпка от процеса за консултация, съвет и помощ по всяка тема, свързана с фирмения автопарк.

Оставаме на ваше разположение ако искате да обсъдим стратегията за фирмените автомобили с адекватни решения за оперативен лизинг.